En

آرشیو مقالات

  1. جک هیدرولیک چیست

    جک هیدرولیک در حقیقت دستگاهی استوانه شکل می باشد که دارای مکانیزمی است بدین صورت که داخل این استوانه روغنی وجود دارد که نیرویی با فشار بر این روغن وارد می‌گردد. نیرویی که وارد می‌شود سبب می شود که روغن تراکم ناپذیز به یک استوانه دیگر که بزرگ تر از استوانه قبلی است منتقل گردد.در مرحله بعد همان روغن به با فشار خود به پیستون استوانه موجب حرکت دادن جسم مثلا یک جسم ماشنی بر روی استوانه می‌شود. این نوع مکانیزم را می توانید در عملکرد کارایی ماشین آلاتی نظیر جرثقیل مشاهده نمایید.این نوع مکانیزم شاید ساده بنظر برسد اما با همین سادگی کارهای بسیار سخت و زیادی را با بالاترین بازدهی انجام می دهد.
    در این مقاله به شرح ساز و کار جک های هیدرولیکی می پردازیم.

  2. گریس پمپ

    امروزه گریس پمپ های 700 بار در انواع دستی و پدالی ، برای شیر های زیر 6 اینچ و گریس پمپ هیدرو پنوماتیک سطلی را برای تمامی سایزها موجود می باشد.از موارد مورد استفاده از گریس پمپ بادی برای تخلیه کردن و تزریق گریس و گریس کاری چسب از بشکه در سایزهای مختلف است.
    گریس پمپ در خط های تولیدی مختلف و گریسکاری قسمت های مختلف کاربرد دارد. .از گریس پمپ به منظور پرکردن بلبرینگ با گریس استفاده می گردد.

  3. بخش توان هیدرولیک در یک سیستم هیدرولیکی

    بخش توان هیدرولیک را می‌توانیم به چند بخش تولید توان، کنترل توان و استفاده از توان یا همانdrive section تقسیم کنیم.
    در بخش تولید توان که شامل قسمت های تبدیل انرژی، و مراقبت از سیال می باشد. در بخش تولید توان سیستم هیدرولیک، توان هیدرولیکی تولید می‌شود و از سیال که عامل انتقال فشار است به نوعی مراقبت می‌شود (کنترل دما و فیلتراسیون).

  4. شیر توپی

    شیرتوپی یا ball valve این نوع شیرها ضربه ای نیز نامیده می شوند . شیرتوپی شیر هایی هستند که با حرکت چرخشی کار می کنند که درون شیر توپی از یک دیسک کروی چرخان برای کنترل کردن جریان عبوری استفاده می‌شود که ازاین دیسک ها جهت باز و بسته کردن جریان مورد استفاده قرار می گیرد.که از توان تحمل فشار تا حدود ۱۰۰۰ بار را برخوردار است.

  5. کوپلینگ

    کوپلینگ قطعه ای است که به جهت اتصال دو شفت به یکدیگر به کار گرفته می شود. کوپلینگ ها بیشترین استفاده را در راه آهن ها دارند موقعی که قصد دارند دو ریل به هم متصل شوند.کوپلینگ قادر است حرکت دورانی موتور را به شفت پمپ انتقال دهد و سبب خواهد شد تا پروانه و شفت به چرخش در بیاید. هم محور بودن موتور و کوپلینگ شفت پمپ قبل از متصل شدن بسیار مهم تر می باشد.

  6. عمل پر و خالی شدن آکومولاتورها

    در عمل پر و خالی شدن آکومولاتور توسط روغن ، فشار گاز و روغن ذخیره شده برابر می باشد. از جهت دیگر حجم روغن وارد شده به آکومولاتور برابر حجم گاز متراکم شده است . بنابراین با بررسی تغییرات حجم و فشار گاز می توان تغییرات حجم و فشار روغن را تعیین نمود . فرایند انبساط و تراکم گاز درآکومولاتورها بر اساس قانون بویل مایورت برای گازهای ایده آل انجام می شود

  7. فلودیوایدر

    فلودیوایدر ، جریان را با مقادیر یکسان یا غیر یکسان در دو یا چند مسیر می شود تقسیم می کند . بطور کلی هنگامی که لازم باشد روغن عبوری در یک خط هیدرولیک به دو یا چند مسیر جریان مساوی و یکسان تقسیم شود از فلو دیوایدر استفاده می شود

  8. کاویتاسیون

    زمانی که فشار مکش در ورودی پمپ هیدرولیک از حد فشار تبخیر روغن کمتر شود (کمتر از -0.3 bar ) امکان هرچه پمپ نزدیکتر به سطح مایع نصب شود،مایع راحت تر به سمت پمپ رانده میشود و احتمال ایجاد کاویتاسیون درآن کمتر دیده میشود . تبخیر روغن و ورود آن به اخل مایع و همچنین ورود حبابهای هوا به داخل روغن بوجود می آید. این بخار ها هنگامی که از ناحیه کم فشار به منطقه پرفشار پمپ هیدرولیکی منتقل میشوند ، به صورت ناگهانی تحت فشار زیادی قرار گرفته و منفجر میشوند .

  9. برخی از مشکلات موجود در سیستم های هیدرولیکی

    باید اشاره کرد اولین مشکلی که اغلب در سیستم هیدرولیکی رخ میدهد، پدیده ی کاویتاسیون است که به واسطه انسداد ناشی از ذرات خارجی در فیلتر مکش ایجاد می شود.

  10. شیر مدولار

    شیرآلات مدولار جزء شیرآلات مهم هیدرولیکی می باشند که از آنها معمولا در سیستم هایی که تعداد شیرآلات کنترلی زیاد است ، سعی می شود از شیرهای مدولار یا ساندویچی استفاده گردد تا علاوه بر اشغال فضای کمتر ، لوله کشی کمتری بین المانهای سیستم هیدرولیکی اعمال شود .